header9.png header10.png header3.png header12.png header4.png header14.png header6.png header11.png header5.png header13.png header8.png header15.png header2.png header7.png header1.png
Zoeken
Stelling
Stelling: " de nieuwe spelregels "
Handige links







Verslagen
Nog geen verslagen.
Laatste reacties

Geef kinderen hun spel terug

SIRE campagne 'Geef kinderen hun spel terug'

Net als de KNHB is ook Sire begonnnen met een campagne over sportiviteit en respect op en rondom de sportvelden.

De campagne van SIRE (Stichting Ideële Reclame) heet ‘Geef kinderen hun spel terug’. In de campagne staat de overdreven bemoeizucht van (veelal) ouders langs de sportvelden centraal. Uit recent onderzoek van TNS NIPO in opdracht van SIRE, onder ruim 800 ouders met sportende kinderen, blijkt dat meer dan negen op de tien ouders (91%) zich in meer of mindere mate ergeren aan het gedrag van andere ouders langs de zijlijn. Het gaat hierbij om het opjutten van kinderen, vloeken en schelden, het wijzen van de scheidsrechter op een verkeerde beslissing en het adviseren van de teamleiding. Vier op de tien ouders (40%) denken echter dat andere ouders zich nooit aan hen ergeren.


Over de campagne
Het doel van de campagne 'Geef kinderen hun spel terug' is om ouders - en in tweede instantie begeleiders, coaches - bewust te maken van hun gedrag en ze te laten zien welke impact het heeft op de kinderen. Ook beoogt de campagne het overdreven fanatisme bespreekbaar te maken tussen ouders en coaches onderling. De campagne loopt tot en met het eerste kwartaal van 2008 en bestaat uit televisie- en radiocommercials, printadvertenties, online banners en een online game. De commercials zijn de komende maanden op de Nederlandse televisie te zien en op de radio te horen.






https://www.geefkinderenhunspelterug.nl/