header15.png header14.png header13.png header1.png header2.png header3.png header11.png header10.png header4.png header5.png header9.png header6.png header8.png header12.png header7.png

Gele- en rode kaarten

Alle kosten die verband houden met gele en rode kaarten worden direct verhaald op de speler die deze heeft ontvangen. Dus met andere woorden: de speler die de kaart krijgt moet hem gewoon zelf betalen. Dit geldt voor zowel de senioren als de jeugd.

Per kwartaal zal de ledenadministratie de boetes die door de KNHB in rekening worden gebracht, verhalen middels een factuur bij de betreffende speler, met het verzoek het bedrag over te maken. Heeft u ons gemachtigd voor automatische incasso dan wordt de boete gewoon meegenomen in de incasso.

Hoe zat het ook alweer met gele en rode kaarten en wat voor boetes en andere sancties horen daarbij?

Gele kaarten:

- 2x een gele kaart betekent boete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren;

- 3x een gele kaart betekent 1 wedstrijd schorsing. Maakt dan niet uit of de kaart werd gegeven voor verbaal/fysiek/overig en boete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren

- 4x een gele kaart betekent een waarschuwing van de tuchtcommissie van de KNHB enboete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren;

- 5x een gele kaart betekent 2 wedstrijden schorsing en boete: EUR 7,50 jeugd; EUR 12,50 senioren;

- mocht een speler ook coach zijn van een team, dan worden de kaarten apart opgeteld;

- mocht een speler bij twee teams uitkomen, dan moet hij zijn schorsing uitzitten in het team waar hij de meeste gele kaarten heeft gehaald.

Rode kaarten

- schelden betekent 1 wedstrijd schorsing (boete EUR 7,50 jeugd of EUR 12,50 senioren);

- schelden 'met ziektes of vergelijkbaar' betekent 2 wedstrijden schorsing. Tenzij de tuchtcommissie anders beslist(boete EUR 7,50 jeugd of EUR 12,50 senioren) .

- fysieke overtreding betekent (normaal gesproken) 2 wedstrijden schorsing (boete EUR 7,50 jeugd of EUR 12,50 senioren) ;

- al naar gelang de aard en zwaarte van de fysieke overtreding betekent dit minimaal 2 of meer wedstrijden schorsing(boete EUR 7,50 jeugd of EUR 12,50 senioren);

- elk geval wordt apart bekeken door de tuchtcommissie van de KNHB, die doet daar uitspraak over (daarom is het verstandig om verslagen etc. in te leveren bij het wedstrijd secretariaat, zodat de tuchtcommissie van de KNHB tot een gedegen beslissing kan komen).

Kortom: ook in de portemonnee loont het om sportief te hockeyen op het veld!