header12.png header1.png header10.png header3.png header2.png header8.png header13.png header6.png header9.png header7.png header14.png header15.png header11.png header5.png header4.png

Geen handshake door coronavirus

4-3-2020
Beste leden en bezoekers van de HVB,

In verband met het coronavirus raadt de KNHB aan om extra te letten op de basishygiëne om het risico op besmetting te minimaliseren. De bond volgt hierbij de richtlijnen van het RIVM:
  • Was je handen regelmatig
  • hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • gebruik papieren zakdoekjes
De HVB volgt het adies van bond en RIVM. Heb je koorts en luchtwegklachten (zoals hoesten of kortademigheid) én ben je de afgelopen 14 dagen in een van de risicogebieden geweest, dan verwachten wij dat je niet aan de wedstrijden/training meedoet en van de vereniging wegblijft.

Aanvullend advies van de bond is om de komende periode de handshake met medespelers, tegenstanders en scheidsrechters te vermijden. Natuurlijk vragen wij hockeyers elkaar nog steeds een prettige wedstrijd toe te wensen maar daarbij raden we aan een alternatief voor de handshake te gebruiken.

Gedraag je alsof de mensen om je heen snipverkouden/grieperig zijn. Dus: drink niet uit elkaars bidon, gebruik als scheidsrechter alleen je eigen fluitje, etc.

Namens het bestuur,

Martijn Kruijt