header10.png header12.png header13.png header4.png header8.png header11.png header9.png header6.png header1.png header14.png header2.png header15.png header7.png header5.png header3.png

Twee oud HVB helden in het zonnetje gezet

8-5-2020
Aan de Schorpioen in Bleiswijk werden de vlaggen en slingers na Koningsdag en Bevrijdingsdag niet meteen opgeborgen. Er was nòg een reden om de buurt te versieren: Bea en Ger de Lange, die zich vele jaren met hart en ziel inzetten voor Hockeyvereniging Bleiswijk, vierden op 7 mei dat zij zestig jaar geleden in het huwelijksbootje stapten. Zij keken al maanden uit naar het bezoek van de burgemeester zoals dat bij een dergelijk huwelijksjubileum gebruikelijk is. Helaas is dit bezoek uitgesteld vanwege de corona problematiek. Wel werden op de trouwdag bloemen bezorgd namens de gemeente Lansingerland en kreeg het diamanten bruidspaar felicitaties van de Koning en de commissaris van de Koning.

De buurt stond op stelten. Een groot spandoek en kleurige bloemen en planten fleurden de straat op en gedurende de hele dag vielen kaarten in de brievenbus. Auto’s die langsreden begonnen spontaan te toeteren en vrienden en familie brachten - op gepaste afstand - een toost uit. Kortom: Bea en Ger hadden een topdag!

Bea en Ger hebben zich jaren lang vol overgave ingezet voor HVBleiswijk. Voor menig oud lid geldt 'wie kent ze niet'. Bea heeft jaren de barcommissie bestierd en Ger deed alle klussen rondom beheer. Tevens waren zij initiatief nemers voor het ophalen van het oud papier door leden van HVB. Hier hebben wij nog jaarlijks profijt van.