header10.png header11.png header3.png header2.png header8.png header15.png header4.png header13.png header9.png header1.png header6.png header7.png header12.png header14.png header5.png

Spelleiders

Spelleiders Jongste Jeugd (3-, 6- en 8-tallen)

Het arbitrageplan vindt u achter de inlogknop op de website via Club - Documenten - Arbitrage

In voorgaande seizoenen hebben veel van onze leden hun voorkeuren opgegeven aan de TC m.b.t. het fluiten van wedstrijden. Dit gold zowel voor spelleiders (3-/6-/8-tallen) als voor scheidsrechters (11-tallen). Allerlei voorkeuren (welk team? welke datum niet? etc) kon worden doorgegeven. We zijn natuurlijk zeer blij dat we veel vrijwilligers hebben, die de wedstrijden willen fluiten, want

zonder spelleiders kan er niet worden gespeeld !

Je kan je voorkeuren aan ons doorgeven via het "Opgaveformulier voorkeuren". Tussentijdse wijzigingen kan je direct doorgeven, zodat wij steeds over een actuele lijst kunnen beschikken. Hierdoor kan worden voorkomen dat je gevraagd wordt om te fluiten op een ongewenst moment of voor een team uit een te hoge klasse.

Wil je graag opgeleid worden tot spelleider? Ook dan kan je het formulier insturen. Wij informeren je dan over de mogelijkheden.

Voor het fluiten van de Jongste Jeugd is overigens helemaal geen scheidsrechterskaart nodig.

We willen graag benadrukken dat iedereen, die bepaalde fluitvoorkeuren heeft, dit ook aan ons doorgeeft.

Als wij over een goede lijst beschikken, hoeft niemand teleurgesteld te worden, omdat men gevraagd wordt om een wedstrijd te fluiten en dit, om welke reden dan ook, niet wil of aankan. Als voorkeuren niet bekend worden gemaakt, worden de scheidsrechters en spelleid(st)ers ingedeeld op basis van de, bij ons bekende, vaardigheden en niet op basis van de voorkeuren én vaardigheden.

In sommige situaties kan het natuurlijk voorkomen, dat de wij toch een beroep op je doet om een wedstrijd te fluiten, maar dit zal meer uitzondering zijn dan regel.